מחיר: 38 ש"ח(במקום 98)
מסת"ב: 9789657086841:ISBN
על המחבר
פרופ' יהושע ליברמן הינו מומחה בעל מוניטין בינלאומי לשיווק ולכלכלה, מוסמך לכלכלה מטעם אוניברסיטת בר-אילן, ובעל תואר ד"ר למנהל עסקים מ-University of Chicago. הוא כיהן כחבר סגל במחלקות לכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן, כדיקן בית הספר למנהל עסקים במכללה האקדמית נתניה, וכחבר סגל אורח בשלושה בתי ספר למנהל עסקים בארה"ב.
תורה וקמח
הארות כלכליות של התורה לפרשיותיה
פרופ' יהושע ליברמן
374 עמודים | תשפ | 2019 | גודל 14x22 ס"מ |
כריכה קשה
לתהליכים ולאירועים כלכליים נודעת השפעה משמעותית, ופעמים מפליגה, על חיי היום-יום שלנו. באופן טבעי, מקומם של אלה אינו נפקד מפרשיות התורה שהיא תורת חיים. בחלק מהן אזכורים כלכליים מוצגים בגלוי ובאופן ישיר, כמו ניהול המשק הלאומי המצרי בידי יוסף; בפרשיות אחרות הם משתקפים במצוות חברתיות כגון החיוב להותיר לקט, שכחה ופאה לעניים; ויש מהן שאינן מתייחסות לתופעות כלכליות במפורש, אם כי אלה ממלאות תפקיד חשוב כרקע לפסוקי הפרשה, מאחורי הקלעים, כדוגמת מערכת הרגולציה מרצון המסתתרת בתוככי הלכות כשרות המזון.
קראו עוד

קול קורא

מארכיון תבונות

חמץ ומצה עומדים בתורה פעמים רבות כצמד, זה לעומת זה. יש שהחמץ אסור והמצה היא חובה; יש שדווקא החמץ מחויב, והוא עיקרהּ של המצווה... ובתווך: יש אשר חמץ ומצה מעורבים, וחובה לאחוז בזה וגם מזה.

בשיתוף עם מקור ראשון

סדרת 'תוהו ובוהו' (בהפקת ערוץ 1) בהחלט יפה ומרתקת, ערוכה היטב ומושקעת מאד. אבל...

ENGLISH CORNER

Imagine that you are sitting in a movie theater, relaxed, waiting for the film to begin. The lights dim. The film begins.