מחיר: 59ש"ח (במקום 118 ש"ח)
מסת"ב: 036200062449:ISBN
על המחבר
ד״ר יונתן גרוסמן
חבר המחלקה לתנ״ך באוניברסיטת בר אילן והחוג לתנ״ך במכללת הרצוג. תחומי מחקריו העיקריים הם הסיפור במקרא ועולם הקרבנות. ספריו קודמים: אסתר – מגילת סתרים תשע״ג); אברהם – סיפורו של מסע (תשע״ה); גלוי ומוצפן – על כמה מדרכי העיצוב של הסיפור המקראי (תשע״ו, בהוצאת מכללת הרצוג וספריית הילל בן חיים);
Esther – The Outer Narrative and the Hidden Reading (2011); Ruth – Bridges and Boundaries (2015); Abram to Abraham – A Literary Analysis of the (Abraham Narrative 2016).

יעקב
סיפורה של משפחה
יונתן גרוסמן
543 עמודים | תשע"ט | 2019 | גודל 16x24 ס"מ |
כריכה קשה
"מְעַט וְרָעִים הָיוּ יְמֵי שְׁנֵי חַיַּי", מסכם יעקב את חייו בעמדו לפני פרעה במצרים. הנימה הטרגית שמלווה סיכום זה משמשת חלון הצצה נדיר לתפיסתו של יעקב את עצמו, את חייו ואת סיפורו. אולם לקורא בסיפורי יעקב (בראשית כה-לו) נכונה תמונה מורכבת הרבה יותר. יעקב גם ראה מלאכים שלימדוהו שאפשר להלך בין ארץ לשמים, הוא גם התאהב ברחל – שפגש בה על גדות הבאר עת ברח מאחיו, ובמיוחד זכה יעקב לשם ישראל והקים את האומה על שנים-עשר שבטיה.
קראו עוד

קול קורא

מארכיון תבונות

חמץ ומצה עומדים בתורה פעמים רבות כצמד, זה לעומת זה. יש שהחמץ אסור והמצה היא חובה; יש שדווקא החמץ מחויב, והוא עיקרהּ של המצווה... ובתווך: יש אשר חמץ ומצה מעורבים, וחובה לאחוז בזה וגם מזה.

בשיתוף עם מקור ראשון

סדרת 'תוהו ובוהו' (בהפקת ערוץ 1) בהחלט יפה ומרתקת, ערוכה היטב ומושקעת מאד. אבל...

ENGLISH CORNER

Imagine that you are sitting in a movie theater, relaxed, waiting for the film to begin. The lights dim. The film begins.